Virtueel onderwijs op afstand
Daan Meijs
Studenten betrekken bij onderwijs op afstand

Virtueel onderwijs op afstand

Studenten betrekken bij onderwijs op afstand

Concept
Tijdens de pandemie is educatie haastig overgestapt naar onderwijs op afstand met alle gevolgen van dien; Slechtere cijfers, studenten met burnouts of geen motivatie voor onderwijs. Onderwijs is meer dan alleen het leren van de lesstof en het maken van toetsen en projecten. Er zit een heel sociaal aspect rondom die heel belangrijk is voor het opdoen van vaardigheden zoals samenwerken, omgaan met verwachtingen en het opbouwen van een sociale kring.

Videobeldiensten zoals Teams en Zoom zijn een slechte substitutie voor fysieke interactie maar er zijn games die fysieke interactie proberen na te bootsen zoals VRChat en Rec Room. Ik heb de principes van deze games en inzichten vanuit voorgaande projecten en literatuurstudies gecombineerd om een virtuele collegezaal te ontwikkelen voor VRChat.

Uitdagingen
Mijn uitgangspunt was betrokkenheid van studenten verbeteren bij onderwijs op afstand. Dit is een brede probleemstelling en mijn invalshoek hier in vinden was mijn grootste uitdaging. Ik wilde instituut breed het probleem aanpakken. Het probleem is dat omgevingen ontwikkeld voor een specifieke opleiding of specifiek vak beter zijn dan een algemene omgeving. Ik heb echter ervoor gekozen om een algemene omgeving te ontwikkelen zodat alle opleiding sneller kunnen overstappen.

Mijn tweede uitdaging was het organiseren van gebruikerstesten. Het vinden van testpersonen, het inplannen van de test en het samenwerken met leerkrachten is een heel leerproces geweest.

Screenshot voor project Virtueel onderwijs op afstand
Screenshot voor project Virtueel onderwijs op afstand

Gerelateerde projecten

The Musicmixer image

The Musicmixer

Get music recommendations based on your spotify data.

Jaar 3 Web
Loopje image

Loopje

Rustig wandelen.

Jaar 3 Mobile
Burnerphone image

Burnerphone

Scherm van de jeugd, ogen van een agent

Jaar 2 Games
LastMinute image

LastMinute

Bridging the gap between busy lives and meaningful soci...

Jaar 3 Mobile

Gerelateerde projecten

The Musicmixer image

The Musicmixer

Get music recommendations based on your spotify data.

Loopje image

Loopje

Rustig wandelen.

Burnerphone image

Burnerphone

Scherm van de jeugd, ogen van een agent

LastMinute image

LastMinute

Bridging the gap between busy lives and meaningful soci...


Studeren bij CMGT

Wat ga je leren?

ElePHPant

Stadslab, datalab en VR-lab

Minor Game Design & Development

Minor Natuur, Mens en Technologie

Onze docenten

International opportunities

De Creative Developer

Al student? Upload hier jouw eigen project!

Nog geen student? Schrijf je hier in!