Een game over herinnering, verlies en familiegeschiedenis
Island of Ashes is een verhalende 2.5D side-scrolling game die zich afspeelt tijdens de Japanse invasie van Nederlands-Indië in de Tweede Wereldoorlog.
Je speelt als een Indo-kind — geboren uit zowel Nederlandse als Indonesische roots — dat plots zijn vader verliest aan een Japans kamp. Alleen, verward en onzichtbaar in een wereld vol paniek, moet je een weg vinden naar huis, terwijl de realiteit om je heen compleet verandert.
De speler navigeert door een gebroken samenleving: van chaotische straten tot stealth-secties waar je je moet verstoppen voor patrouilles, tot puzzels die je dwingen om scherp en voorzichtig te denken.
De game is gebaseerd op persoonlijke familiegeschiedenis. Mijn overgrootvader werd tijdens de oorlog naar een kamp in Nagasaki gestuurd. Door zijn verhaal te verwerken in dit project wil ik niet alleen mijn roots eren, maar ook andere jongeren aansporen om hun eigen familiegeschiedenis te ontdekken.
Island of Ashes is niet alleen een game — het is een herinnering. Een uitnodiging voor de nieuwe generatie om vragen te stellen, gesprekken aan te gaan met grootouders, en op die manier een diepere connectie te voelen met wie ze zijn.
Minor Game Design & Development
De Creative Software Developer
Al student? Upload hier jouw eigen project!
Nog geen student? Schrijf je hier in!