De applicatie om binnen een zorg organisatie ongewenst gedrag tegen te gaan!
In de zorg draait het allemaal om het helpen van anderen. Zorgmedewerkers zetten zich dag en nacht in om hun medemens te helpen! En veilige en prettige werkvloer is van levensbelang voor zorgpersoneel om goed te kunnen functioneren en zoveel mogelijk mensen te kunnen helpen, helaas is dit vaak niet het geval.
Zorgpersoneel krijgt dagelijks te maken met verbaal en fysiek geweld van patiënten, en dat probleem moeten we oplossen.
Hulp voor vertrouwenspersonen.
Binnen een organisatie komt een melding van ongewenst gedrag vaak binnen bij een vertrouwens persoon. Deze persoon is verantwoordelijk voor het afhandelen van deze melding en daarmee ook voor het oplossen van het probleem. Dit is geen gemakkelijke klus en het komt dan ook vaak voor dat een melding niet juist of helemaal niet word afgehandeld. Health Cares bied deze vertrouwenspersonen de helpende hand om de meldingen van ongewenst gedrag juist af te handelen.
Hoe helpt Health Cares de vertrouwenspersoon?
Zorgpersoneel kan simpel en snel een melding van ongewenst gedrag plaatsen in de applicatie. De vertrouwenspersoon krijgt een bericht zodra er een nieuwe melding gedaan is. Meldingen die binnenkomen worden ingeschaald in 1 van de 3 verschillende urgentie niveaus, deze zijn kritiek, zorgelijk en niet urgent. Doormiddel van deze inschaling is het voor de vertrouwenspersoon makkelijker in te schatten hoe ernstig een situatie is en welke situatie er directe actie vereist.
Iedere melding kan door de vertrouwenspersoon afgehandeld worden doormiddel van een stappenplan. Dit stappenplan verschilt per melding en is ook afhankelijk van de ernst van de situatie en vorm van ongewenst gedrag. Door dit stappenplan kan de vertrouwenspersoon op een juiste manier een melding afhandelen.
Patiënten binnen de zorginstelling krijgen een cijfer afhankelijk van een aantal criteria zoals bijvoorbeeld:
Vriendelijkheid
Medewerking
En agressie
Hoe hoger het cijfer van de patiënt hoe makkelijker deze in de omgang is, een laag cijfer betekend moeilijk in de omgang. Deze cijfers worden meegenomen in het bepalen van de urgentie van een melding.
Met al deze hulpmiddelen maken we het voor een vertrouwenspersoon makkelijker om een melding van ongewenst gedrag juist af te handelen en zorgen we voor een veiligere en prettigere werkvloer voor alle medewerkers in de zorg.
Minor Game Design & Development
Minor Natuur, Mens en Technologie
Al student? Upload hier jouw eigen project!
Nog geen student? Schrijf je hier in!